Ograniczenia prawne i etyczne dotyczące reklamy zewnętrznej

Ograniczenia prawne i etyczne dotyczące reklamy zewnętrznej
02 Paź
9:55

O kwestii prawnej w reklamach, tym także reklamach zewnętrznych nie mówi się wiele i raczej jest to zrozumiałe. Mimo wszystko warto mieć na uwadze, że także i ta kwestia jest uregulowana prawnie. Poza tym nie zapominajmy także i o kodeksach etyki, które powinny być respektowane przez reklamodawców, choć jak dobrze wiemy, z tym akurat jest dzisiaj różnie. Czego zatem należy przestrzegać w realizacji kampanii marketingowych przy wykorzystaniu reklam zewnętrznych?

Zakazy i ograniczenia

W pierwszej kolejności odnieśmy się tutaj do zakazów, które dotyczą reklamy zewnętrznej. Na pewno musimy zauważyć, że nie mamy tutaj prawa nawoływać do wojen czy jakichś innych konfliktów. Poza tym nie można w takim przekazie reklamowym nawiązywać do uprzedzeń rasowych. Zabronione jest także wprowadzenie klienta w błąd, choć z tym akurat w takich reklamach jest różnie.

Specjalnie wydzielone miejsca

Nie jest też tajemnicą, że reklamy zewnętrzne nie mogą być usytuowane, gdzie nam się tylko podoba. Dlatego też trzeba tutaj zwrócić uwagę na to, że nie można ich zlokalizować na cmentarzach, a także miejscach oddalonych nie bliżej niż pięćdziesiąt metrów od cmentarzy. To samo tyczy się także wszelkich pomników, choć w tym przypadku minimalna granica usytuowania reklamy od pomnika jest o dwadzieścia metrów krótsza. Nie zapominajmy też, że każdy nośnik musi zawierać w czytelnym miejscu informację o podmiocie, który jest jego właścicielem. Nie ma natomiast żadnych zasad zabraniających usytuowanie reklam konkurencyjnych podmiotów obok siebie.

« »
2 Comments

    Mirek

    Październik 3, 2016 at 9:55 am

    Problem w tym, że wiele takich reklam jest po prostu nudnych. Na pewno nie łamią tu prawa.

    Krzysiek

    Październik 4, 2016 at 9:55 am

    To prawda, bo przecież reklama jest po to, aby reklamować jakiś towar.

Dodaj komentarz