Blog

Ograniczenia prawne i etyczne dotycz膮ce reklamy zewn臋trznej

O kwestii prawnej w reklamach, tym tak偶e reklamach zewn臋trznych nie m贸wi si臋 wiele i raczej jest to zrozumia艂e. Mimo wszystko warto mie膰 na uwadze, 偶e tak偶e i ta kwestia jest uregulowana prawnie. Poza tym nie zapominajmy tak偶e i o kodeksach etyki, kt贸re powinny by膰 respektowane przez reklamodawc贸w, cho膰 jak dobrze wiemy, z tym akurat jest dzisiaj r贸偶nie. Czego zatem nale偶y przestrzega膰 w realizacji kampanii marketingowych przy wykorzystaniu reklam zewn臋trznych?

Zakazy i ograniczenia

W pierwszej kolejno艣ci odnie艣my si臋 tutaj do zakaz贸w, kt贸re dotycz膮 reklamy zewn臋trznej. Na pewno musimy zauwa偶y膰, 偶e nie mamy tutaj prawa nawo艂ywa膰 do wojen czy jakich艣 innych konflikt贸w. Poza tym nie mo偶na w takim przekazie reklamowym nawi膮zywa膰 do uprzedze艅 rasowych. Zabronione jest tak偶e wprowadzenie klienta w b艂膮d, cho膰 z tym akurat w takich reklamach jest r贸偶nie.

Specjalnie wydzielone miejsca

Nie jest te偶 tajemnic膮, 偶e reklamy zewn臋trzne nie mog膮 by膰 usytuowane, gdzie nam si臋 tylko podoba. Dlatego te偶 trzeba tutaj zwr贸ci膰 uwag臋 na to, 偶e nie mo偶na ich zlokalizowa膰 na cmentarzach, a tak偶e miejscach oddalonych nie bli偶ej ni偶 pi臋膰dziesi膮t metr贸w od cmentarzy. To samo tyczy si臋 tak偶e wszelkich pomnik贸w, cho膰 w tym przypadku minimalna granica usytuowania reklamy od pomnika jest o dwadzie艣cia metr贸w kr贸tsza. Nie zapominajmy te偶, 偶e ka偶dy no艣nik musi zawiera膰 w czytelnym miejscu informacj臋 o podmiocie, kt贸ry jest jego w艂a艣cicielem. Nie ma natomiast 偶adnych zasad zabraniaj膮cych usytuowanie reklam konkurencyjnych podmiot贸w obok siebie.

2 odpowiedzi

Dodaj komentarz